Binnen Your Best Fit worden verschillende pakketten en trajecten aangeboden. Maar hoe gaat een traject in werking en welke stappen worden hier gezet? 

 

Het eerste contact 

Om te beginnen kan contact met ons worden opgenomen. Op dat moment komt een mailtje binnen die in behandeling gaat. Vervolgens wordt gekeken hoe gepast antwoord gegeven kan worden en vervolgens wordt een afspraak gemaakt voor de kennismaking. Tijdens dit kennismakingsgesprek wordt gekeken welke traject het best bij de klant past en/of hoe het gekozen traject in elkaar zit. 

Specifiek wordt vooral duidelijk besproken hoe de driemaands trajecten zullen verlopen. Zowel het ondersteunende pakket Energiek, als de zelfstandige variant, pakket Vrijheid. In deze pakketten zitten meerdere onderdelen die geregeld moeten worden. Voorbeelden hiervan zijn de installatie van de mobiele applicaties en ook moet de smartbike thuis worden geïnstalleerd bij het pakket Energiek. Tijdens dit traject zijn meerdere fysieke ontmoetingen; in totaal wordt drie keer een testmeting afgenomen en daarna worden vervolgstappen besproken. Om ervoor te zorgen dat van tevoren duidelijk is wat de bedoeling is, wordt nauw contact met de klant ondernomen. 

 

Het vervolg 

Tijdens de verschillende trajecten wordt op verschillende wijzen contact met de klant onderhouden. Zo wordt het advies op maat wekelijks via de mail verstuurd. De trainingsschema’s voor de mobiele applicatie Zwift, voor het gebruik van de smartbike, worden via Zwift zelf doorgestuurd. De andere mobiele applicatie, Energy Control, verzamelt gegevens door dagelijks een rustmeting van 6 minuten te houden. In deze app vind je alle data over jouw lichaam en het proces. Denk aan rust-, hartslag- en bloeddrukmetingen. Je ziet ook wanneer jij het beste kunt trainen. Op deze manier kan advies ook actueel en op maat blijven. 

Tot slot worden via de applicatie Microsoft Teams de ademhalingstechnieken besproken en beoefend. Voor het jaarabonnement wordt minder contact onderhouden, omdat ervoor gekozen is om zelfstandiger te werk te gaan. Wel wordt uiteraard via mail of telefoon, wat naar voorkeur gedaan kan worden, contact opgenomen om afspraken te maken voor de testmetingen. 

 

De afronding 

Wanneer het traject is afgelopen is het niet de bedoeling om de klant in de kou te laten staan. Het jaarabonnement is zo ontworpen dat het ook gebruikt kan worden als na-traject. Met de laatste testmeting van het pakket Energiek/Vrijheid kan vervolgens gekeken worden welke wijze van sporten bijdraagt een het bevorderen van de gezonde leefstijl. Om de vier maanden wordt dan nog een testmeting gedaan om de conditie van het lichaam te blijven monitoren en kijken hoe het zelfstandig trainen gaat. Bij de andere trajecten kan ook aan de hand van advies gekeken worden hoe na het traject beste zelfstandig te werk wordt gegaan. Dan is het aan de klant om aan zichzelf te laten zien wat ze geleerd hebben en hoe goed ze hun lichaam in conditie kunnen houden! 

 

Heb jij inmiddels ook zin gekregen om in beweging te komen en lekker te gaan sporten? Of heb je nog andere vragen? Ontdek de mogelijkheden en neem vandaag nog contact met ons op!